Facebook er en plattform som ble etablert i 2004. Siden den gang har over 3,4 millioner nordmenn registrert seg med en konto. I dag fungerer Facebook som et sosialt rom for mange mennesker hver dag. Stadig flere bedrifter benytter derfor Facebook som en digital markedsføringskanal. Her kan du markedsføre direkte til målgruppen din.
Ved bruk av Facebook kan du skape et stort engasjement rundt produktet ditt. For at du skal lykkes med markedsføringen bør du derimot bruke målrettet strategi fra første stund. Hent gjerne inspirasjon fra casinobransjen sine markedsføringskampanjer. Her kan du ta del av din Casino bonus for deretter å glede deg over spennende spillerunder.
Lag en Facebook-side
Når du skal markedsføre bedriften din bør du lage en Facebook-side. Dette er et utmerket utgangspunkt for deg som ønsker å markedsføre i sosiale medier. Deretter skreddersyr du målgruppen ut fra demografi, alder, kjønn og interesser. Du kan så benytte deg av en rekke verktøy som du ikke finner andre steder.
Det er ikke alltid like enkelt å nå ut til målgruppen uten kapital. Besøk lånekalkulator.info om du er interessert i hvilke renter og låneavdrag som tilbys. En startkapital vil bidra til at bedriften kan investere i den nødvendige markedsføringen som gjerne er nødvendig i begynnelsen. Dette krever gjerne at du engasjerer profesjonelle aktører.
Effektiv bruk av remarketing
Ved å benytte remarketing når du ut til mennesker som tidligere har vist interesse for produktet ditt. Dette gjennom å besøke Facebook-siden din, eller ved å vise engasjement i innleggene som publiseres. Dersom denne formen for markedsføring brukes riktig, vil du oppnå gode resultater. Det anbefales at du benytter et egendefinert publikum.
Du kan enkelt designere din egen kundeliste. Her benytter du unike data som har blitt samlet inn av Facebook. Du kan også installere en Facebook-piksel på hjemmesiden til bedriften. Da vil tjenesten bli samkjørt mellom både hjemmesiden og Facebook-siden din. Dette er et nyttig verktøy som kan brukes i forbindelse med annonser og kampanjer.
Velg en Call To Action knapp
For å oppnå det beste resultatet, bør du legge til en Call To Action knapp. Dette er en knapp som gjør det mulig for brukeren å benytte din tjenester. Det kan være en kan være en knapp som tilbyr booking, nedlastning av en app og shoppingmuligheter. Du bør også ha en knapp som gjør det mulig å kontakte deg.
Du finner enkelt frem til hvordan du legger til en knapp. Du velger raskt den kategorien som egner seg best til ditt formål. Når du er ferdig med designet av siden, er det på tide å invitere kjente og ukjente til å like siden. Du bør også bruke tid til å like sidene til dine samarbeidspartnere.
Bruk av Facebook Live
Facebook Live er en nyttig tjeneste som kan brukes for å dele morsomt videoinnhold. Du bør bruke tid på å planlegge ditt første videoinnlegg. Det er viktig at du produserer og presenterer godt innhold til seerne dine. I løpet av en Live sending kan du chatte og kommunisere, med seerne dine på en profesjonell måte.