I dag 2 juni kan Oljeindustriens Landsforening virkelig være fornøyde.
Nettsiden deres «OljeNorge 40 år» er dagens nettside på The FWA ( Favourit Website Awards). Dette er en nettside hvor de som er opptatt av web,design og trender på internett henter inspirasjon, og kun de beste nettsiden vinner fram her.
Mange av nettsidene som vinner er flashbaserte, med mye bruk av lyd og video og rett slett ekstremt tekniske. Adobe har selv uttalt at de stadig blir forbløffet av hva folk klarer å få ut av Flash..
Nettsiden norwegianoil40years.no er laget i samarbeid med reklamebyrået Kitchen i Norge og Flashguruene fra Sverige i F-i. Sistnevnte har vunnet 26 priser på The FWA tidligere mens Kitchen har hentet inn 2.
Å komme på forsiden av The FWA er ikke bare enormt morsomt og anerkjennende. Du blir også sett av reklamebransjen i hele verden. Skal eks. Nokia eller Nintendo lage noen nye fancy nettsider vil mange lete på The FWA for å finne noen som er dyktige. Ofte vil man se gjengangere på FWA da mange av de største klientene går til tidligere vinnere, men selv små aktører kan vinne, og i det siste har flere østeuropeiske webdesign firmaer vunnet mange priser.
Du husker kanskje denne reklamefilmen som gikk på TV for OLF:
[flashvideo file=https://www.timepoint.no/wp-content/uploads/2009/06/oilnorway_40_years.mp4 /]
Timepoint.no gratulerer alle involverte, og takker for norgesreklamen det vil gi oss i mange år fremover.
Flere som har plukket opp saken: