YouTube er ikke bare verdens største side for videotitting, det er i tillegg et stort sosialt nettverk.
Brukere kan kommentere videoer, lage kanaler,melde seg på rss, klippe og lime videoer inn i blogger osv.
– Hvordan få Google Adwords annonser inn på YouTube?
– Kjøre bannerkampanjer /videokampanjer på YouTube?
– Hørt om nyheten Sponsede videoer?
– Lære mer om YouTube som et Pr verktøy – Se nederste video fra alle de som laster opp video om sine produkter eller tjenester
Se vår siste video:
Liten rettelse – Det er vanskelig å finne YouTube i innholdsnettverket på din Google Adwords konto. Så beste tips er å prøve forskjellige prissettinger på ditt innholdsbud – ( har du erfaringer med dette, legg gjerne inn en kommentar)
Men på denne siden kan du kontakte Google og YouTube for annonser på selve videoen – Klikk her
Hovedtrekk i denne videoen:
– Rett annonsene mot Google Adwords sitt innholdsnettverk ( content targeting), finn YouTube, her må du være villig til å betale 8 kr per 1000 visning, eller 16 kr per 1000 visning mot spesifike YouTube kategorier.
PS: har du valgt BETAL PER KLIKK (PPC), vil dette bestemme hvor ofte du blir vist, også basert på din CTR ( Clickthrough Rate).
– For større merkevare kampanjer på YouTube – kontakt http://www.youtube.com/advertise ( dette er foreløpig bare for det amerikanske markedet) – Les mer her
– Det nye systemet Sponsede videoer – Også bare for det amerikanske markedet. Men kommer sikker snart til Norge.
Et godt tips for deg som tenker å promotere deg, bedriften eller organisasjonen din på YouTube:
– LAST OPP VIDEO! ( eh.. start med å produsere video hvis du/dere ikke har)
Skriv en god beskrivelse og velg dine TAGS med omhu, det er dette som bestemmer hva du blir funnet på og assosiert med. Et annet pluss er at YouTube videoer med jevne mellomrom dukker opp på Google’s sitt organiske søk..
Lær mer om YouTube som annonse medium fra gutta hos YouTube:
Mer fra YouTube:
Se en liten video om alle som legger opp video om sine produkter eller tjenester:
Sjekk også nyheten om Nrk sin suksess med videodagbøker for Sara – Et barnetv program – sett over 5 millioner ganger.
Her bruker de ikke YouTube, men Brightcove sitt system som koster ca 6000 $i året, som passer for de med stor lommebok, mer tilpasset design, beskytte mot nedlasting ( vel med siste realplayer kan også Brightcove videoer «grabbes»), legge inn egen reklame, osv.